Klątwa dla demona, Magdalena Kubasiewicz

Autor: Magdalena Kubasiewicz
Tytuł: Klątwa dla demona
Wydawnictwo: SQN
Czas trwania: 9 godz. 21 min

Jagoda Wilczek musi pomóc WMM w sprawie morderstw magów. Ktoś chce utkać klątwę, dlatego działa szybko i bezwzględnie. Wiedźma i jej uczennica trafiają w sam środek intrygi, która może okazać się dla nich niebezpieczna. Czy podołają?

Klątwa dla demona to trzeci tom cyklu Magdaleny Kubasiewicz o Jagodzie Wilczek. Jest to urban fantasy, którego akcja osadzona jest w Warszawie. Trzecioosobowy narrator relacjonuje wydarzenia wokół głównej bohaterki, czasem pokazując też to, co dzieje się wokół jej uczennicy.

Jagoda Wilczek to interesująca postać. Młoda zdolna wiedźma klątw, której magia jest potężna, ale też niebezpieczna. W oczach innych uważana jest za kogoś, z kim lepiej nie zadzierać. Jagoda jest raczej wycofana towarzysko, jednak wśród ludzi potrafi posługiwać się ironią. Jest świadoma swoich umiejętności i wiedzy, jednak nie wykorzystuje jej dla własnych celów. Początkowo niechętna Soni, zżywa się z nią i chroni uczennicę. Ma dobre serce, które stara się ukryć głęboko, by nikt tego nie dostrzegł.

Jak zawsze w serii o Jagodzie mamy do czynienia z magiczną zbrodnią, którą rozwiązać może pomóc tylko wiedźma klątw. Jej zdolności, wiedza i koneksje sprawiają, że jest niezastąpiona. Nie jest jednak wszechwiedząca i najpotężniejsza – czasem sama też błądzi lub czegoś nie wie albo musi polegać na innych i pomocy, którą jej się oferuje.

Autorka ma przyjemny styl pisania. Podobała mi się wykreowana przez nią fabuła, pomysł na rozwiązywanie zagadki zbrodni i dodanie elementów z życia prywatnego Jagody. Nie jest dzięki temu płasko – z jednej strony śledzimy poszukiwania zbrodniarza, z drugiej dowiadujemy się więcej na temat mocy głównej bohaterki i jej stosunków z innymi ludźmi.

Lektorką audiobooka jest Laura Breszka. Jest ona lektorką wszystkich części powieści o Jagodzie Wilczek,  zachowano w ten sposób spójność między tomami. Breszka świetnie interpretuje tekst, nadaje bohaterom indywidualne brzmienie, ale nie robi tego w przesadzony sposób. Bardzo przyjemnie słuchało mi się audiobooka odczytanego przez nią.

Klątwa dla demona to dobra powieść. Wiele się tu dzieje, mamy zwroty akcji i zaskoczenia. Podoba mi się, że elementy magiczne nie przytłaczają warstwy kryminalnej, a do tego dodano jeszcze obyczajową stronę. Wszystko bardzo dobrze się komponuje. Ta seria jest naprawdę przyjemna w słuchaniu. To urban fantasy, które może przekonać nawet tych, którzy nie przepadają za fantastyką. 

Audiobooka wysłuchałam dzięki Audiotece.

 

6 komentarzy:

  1. Muszę w końcu zapoznać się z tym cyklem, bo słyszałam dużo pozytywnych opinii o nim. Angela

    OdpowiedzUsuń
  2. To coś zdecydowanie dla mnie! Chętnie w przyszłości dam szansę tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię książki tego typu, mam ten cykl w planach i chyba w końcu po niego sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. O z chęcią sobie przeczytam. Wydaje mi się że może mi się spodobać
    Dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka mieszanka magi i kryminału musi być ciekawa, nie miałam okazję jednak osobiście się o tym przekonać

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za zwrócenie także mojej uwagi na tę lekturę. Bez wątpienia jest się czym zainteresować.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!