Muminek i Włóczykij szukają przygód


Tytuł: Muminek i Włóczykij szukają przygód
Seria: Muminki
Wydawnictwo: HarperKids
Liczba stron: 32

Włóczykij wraca ze swoich przygód i opowiada Muminkowi, co widział i co robił. Muminek też chciałby wyruszyć w nieznane. Przyjaciel proponuje, by wybrali się na przygodę. Rodzice zgadzają się, by Muminek i Włóczykij popłynęli w podróż. Gdzie się udadzą? Co zobaczą?

Muminek i Włóczykij szukają przygód to krótka opowieść o najlepszych przyjaciołach, którzy wybierają się razem na wyprawę. Książka czerpie z twórczości Tove Jansson, ale nie jest napisana przez nią.

Ważnym wątkiem w tym tytule jest motyw przyjaźni. Przyjaciele chcą spędzić ze sobą czas, wspierają się. Włóczykij pragnie spełnić marzenie Muminka i zabiera go na wyprawę. Pokazuje mu, że przygód nie trzeba wcale szukać na drugim końcu planety, czasem można odkryć coś nieznanego niedaleko od domu. To bardzo pouczający wątek w tym tomie.

Tekstu nie jest dużo, jest też dość prosty. W końcu pozycja skierowana jest do młodych czytelników. Tekst wydrukowano dużym fontem. Ułatwi to czytanie tym, którzy dopiero uczą się tego zajęcia. Wiele miejsca poświęcono na ilustracje, które dobrze są dopasowane do treści. Są kolorowe, ale niezbyt skomplikowane. Pasują doskonale do tego, jak zapamiętałam Muminki z dzieciństwa, z wieczorynki oglądanej przed pójściem spać. Zajmują one też znaczną część strony, ponieważ to one odgrywają w książce dla dzieci najważniejszą rolę.

Muminek i Włóczykij szukają przygód to przyjemna bajka, która rodziców przeniesie do czasów dzieciństwa, a dzieciakom pozwoli poznać tych kultowych bohaterów.

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

Więcej informacji o książkach wydawnictwa znajdziecie tu.

 

7 komentarzy:

  1. Muminki to moja bajka dzieciństwa, fajnie było by do nich wrócić. Szkoda, że teraz nie ma tych bajek

    Anszpi

    OdpowiedzUsuń
  2. Muminki znam prawie na pamięć, bo często je oglądałam. I właśnie Włóczykij oraz Mała Mi to moje ulubione postaci.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muminki to moja bajka dzieciństwa lubiłam ich przygody!
    super że powstają takie książeczki
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  4. Muminki to moje dzieciństwo, szczególnie mile wspominam słuchowiska przy których zasypiałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta dwójka zawsze szukała przygód, sama chętnie podczytuje te książeczki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za polecenie tego tytułu. Myślę, że jest to jedno z wydań, które może przypaść mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muminki są dla mnie miłym powrotem do dzieciństwa. Z chęcią sama sięgnę po tę pozycję, z ciekawości. Angela

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!