Fibi i Jednorożec. Wirtualna rzeczywistość, Dana Simspon

 Autor: Dana Simpson
Tytuł: Wirtualna rzeczywistość
Seria: Fibi i Jednorożec
Wydawnictwo: Egmont
Liczba stron: 176

Fibi i jej przyjaciółka uwielbiają razem spędzać czas. Mimo że dla Marigold ludzie są mniej szczęśliwi niż jednorożce, to świetnie się dogaduje z Fibi. Tym razem trafiają m.in. do muzeum i oglądają razem film. Mają też czas na malowanie paznokci i spacery.

Seria Fibi i Jednorożec to komiksowa opowieść o przyjaźni między tytułowymi bohaterkami. Autorką komiksu jest Dana Simpson. Odpowiada ona zarówno za scenariusz, jak i ilustracje. Wirtualna rzeczywistość to już dwunasty tom opowieści.

Komiks składa się z kilkunastu krótkich historii, które nie są w żaden sposób rozdzielone od siebie. Czasem utrudniało mi to płynne czytanie, nie mogłam się zorientować, kiedy zaczyna się nowa historia. Jednak dzięki tak wielu opowieściom, można czytać ten komiks partiami, nie wypadając z rytmu. Każda z nich kręci się wokół znajomości Fibi i Marigold, jednak są to osobne opowieści, więc nie trzeba nawet skupiać się na kolejności.

Kreska jest ciekawa. Tak naprawdę w większości kadrów mamy tylko bohaterki – czasem nie ma nawet nic w tle. Jednak nie jest tak cały czas, dzięki czemu możemy liczyć na różnorodność. Nie ma tu jednak bogatych w detale scenerii, nie jesteśmy więc zarzucani dodatkowymi bodźcami czy rozpraszaczami.

Przyznam, że to moje pierwsze spotkanie z tą serią. Podoba mi się motyw przyjaźni, który tu przedstawiono. Mimo że bohaterki są tak różne, świetnie się dogadują. Nie do końca przekonała mnie jednak forma opowiedzenia tych historii – czułam się zagubiona, nie wiedziałam, kiedy coś nowego się zaczyna, a retrospekcje i wtrącenia wyglądały, jakby pochodziły z zupełnie innej opowieści. Na plus wychodzi natomiast kreska, która jest przyjemna dla oka.

Fibi i Jednorożec nie podbiło może mojego serca, ale czuję, że młode fanki koni i magicznych stworzeń będą zachwycone tym tytułem.

Komiks przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Egmont.

 

4 komentarze:

  1. Komiks zapowiada się świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście bardzo lubię jednorożce, myślę, że może mi się spodobać ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Komiks zapowiada się ciekawie, a fakt poznania tak różnych postaci, ekscytuje. Angela

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialnie wiedzieć o istnieniu takiego sprawdzonego tytułu, więc tym bardziej dziękuję za jego polecenie.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!