Budowle mistrzów, Tom Stone

Autor: Tom Stone
Tytuł: Budowle mistrzów
Pełny tytuł: Minecraft. Budowle mistrzów
Wydawnictwo: HarperKids
Liczba stron: 192

Minecraft to gra popularna wśród dzieciaków. Także książki, które powstają wokół niej, są czymś, co przyciąga zainteresowanie młodych. Jedną z takich pozycji jest zbiór autorstwa Toma Stone’a pod tytułem Minecraft. Budowle mistrzów.

W książce znajdziemy szesnaście projektów, które powstały w grze Mincerfat. Każdy rozdział opatrzony jest tekstem – to nie tylko opis danej budowli, lecz także fragmenty rozmów z ich twórcami. Dowiemy się z nich, jak zaczęli grać, skąd pomysł na tego typu projekt, jak ewoluował i powstawał dany pomysł. Z tych informacji możemy czerpać wiedzę na temat tego, jak tworzyć własne budowle i rozbudowywać swoje miasta.

Rozdziały skupiają się przede wszystkim na pokazaniu miejsc, które stworzyli mistrzowie. Są to często całe miasta lub bardzo skomplikowane i rozbudowane miejsca, które zachwycają szczegółami. Detale i dbałość o najmniejszy element są widoczne na pierwszy rzut oka. Projekty są spójne i przemyślane, co widać od razu. Każdy rozdział ma wyróżnione kilka rzeczy, które krótko opisano. Dzięki temu widzimy, jak wiele pracy poświęcono na dany szczegół.

Mnie najbardziej do gustu przypadły średniowieczny gród, biblioteka, świątynia męstwa i miasto przyszłości. Zachwycałam się tym, jak wielkie i rozległe były to projekty, a także jak bardzo spójnie potraktowano cały pomysł. Nie ma tu rzeczy przypadkowych czy niepasujących do całości. Oglądanie tych budowli sprawiło, że nie mogłam wyjść z podziwu nad kreatywnością twórców.

Co mnie najbardziej zaciekawiło, to fakt, że budowle wcale nie muszą być umieszczone na ziemi. Są tu też projekty umiejscowione pod wodą czy w kosmosie. To chyba najbardziej mnie zaskoczyło, bo miałam raczej szablonowe podejście do kwestii tego, czym jest „budowla”. A jednak okazało się, że twórcy wychodzą poza ramy i sięgają dalej, by ich projekty pasowały do otoczenia.

Jedynym minusem tej pozycji jest rozmiar czcionki. Dzieciaki na pewno nie będą miały aż takiego problemu, by odczytać treść, ale dla tych, którzy dopiero ćwiczą umiejętność czytania, może to okazać się problemem. Nie dziwi więc fakt, że książka według wydawcy przeznaczona jest do młodzieży powyżej 10 lat. Dzieci w tym wieku znają już całkiem dobrze grę i są w stanie skupić się na nieco dłuższym tekście. Ja niestety – z racji wady wzroku – czasem byłam zmęczona czytaniem, ale ja nie jestem w grupie docelowej, zatem mogę przymknąć na to oko.

Fani Minecrafta na pewno będą zachwyceni tą pozycją. Jest tu wiele pięknych miejsc do obejrzenia i zainspirowania się. Na plus wychodzi fakt, że w albumie są też teksty, w tym rozmowy z twórcami, którzy przyznają, że tego typu projekty zajmują im wiele czasu i nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem. Jednak cierpliwość i wytrwałość popłacają, jak widać.

Ta książka to obowiązkowa pozycja dla fanów i twórców własnych projektów w Minecrafcie. Pozachwycajcie się i zainspirujcie pięknymi budowlami i przeczytajcie koniecznie, co mówią ich projektanci. 

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

 

Więcej informacji o książkach wydawnictwa znajdziecie tu.

 

9 komentarzy:

  1. Zapowiada się naprawdę interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez wątpienia jest to dobra okazja do poznania wydania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno jest się czym zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  4. zdecydowanie świetna propozycja dla fanów Minecrafta których jest całkiem sporo
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że nie zadbano, by druk był większy i by dzieci uczące się czytać mogły się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna książka dla miłośników Minecrafta, na pewno sprezentuje ją synowi przyjaciółki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie miałam okazji widzieć jej na żywo. Może lepiej czytające dzieci z niej skorzystają.

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam okazję widzieć środek i muszę przyznać, że jestem zachwycona. Robi spore wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja córka ostatnio jest zafascynowana tą grą, więc podejrzewam że ta książka by się jej spodobała

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!