Moja i twoja astrologia, Gary Goldschneider

Autor: Gary Goldschneider
Wydawnictwo: Kobiece
Liczba stron: 416

Chyba każdy chociaż raz zaglądał do horoskopu. Naturalne jest, że po przeczytaniu własnego, szukamy też informacji na temat znaku osoby, którą lubimy lub z którą jesteśmy w związku. Właśnie dla takich osób powstała książka Moja i twoja astrologia Gary’ego Goldschneidera.

Na samym początku autor krótko opowiada, jak powstała ta pozycja. Zdradza, że pomysł na książkę nie do końca był jego – podpowiedziano mu, jakie ma zawrzeć w niej kategorie. W ten sposób powstały trzy główne działy dotyczące pracy, miłości i przyjaźni, czyli tego, co najbardziej interesuje czytelników w horoskopach. 

Każdy znak opracowano właśnie z podziałem na te trzy tematy. Wszystkie mają jeszcze podkategorie – na przykład w pracy możemy przeczytać o relacjach z szefem, współpracownikami lub klientem. Opisy nie są długie, ale trzeba przyznać, że są szczegółowe. To nie banały w stylu „dziś spotkasz swoją miłość”, lecz dokłada analiza charakteru osoby spod danego znaku zodiaku.

Najmocniejszym punktem książki jest fakt, że nie przedstawia ona nas samych. Jest skierowana do osób, które szukają informacji na temat relacji z innym człowiekiem. Autor skupił się na przedstawieniu osób, które mają dany znak, jakby opowiadał nam o nich pewne ogólne prawdy. W ten sposób możemy „poznać” drugiego człowieka, zobaczyć, co lubi, czego unikać w kontaktach z nich. To coś w rodzaju przewodnika, który pozwala uwypuklić pewne cechy charakteru osób z danego znaku zodiaku.

Podoba mi się, że forma tej książki skupia się właśnie na innych osobach. To, jacy jesteśmy, jest dla nas dość oczywiste, ale często szukamy informacji na temat innych ludzi. Dlatego też ta książka jest taka unikatowa – bo skupiono się na zaprezentowaniu innych, nie nas samych. Na dodatek narracja jest tak poprowadzona, jakby autor opowiadał nam o danej osobie, co wypada bardzo ciekawie. Może trudno to zrozumieć z mojego opisu, ale wygląda to mniej więcej tak, jakby ktoś chciał przedstawić czytelnikowi jakiegoś człowieka za pomocą znaku zodiaku. Nie mówi się tu „jesteś zaborczy”, lecz wspomina się, że „partner spod takiego znaku nie lubi spędzać czasu poza domem, musisz więc przygotować się na to, że wakacje będą krótkie, a wolne chwile przeleżycie na kanapie”.

Moja i twoja astrologia to książka, która mnie zaskoczyła. Nie jest to oczywiście lektura do poduszki, to raczej pozycja, po którą sięga się z ciekawości. Sprawnie napisana, dobrze podzielona i ciekawa pod względem tematu – czyli przedstawienia cech osób spod danego znaku. Mnie się podobała.

Książka dostępna jest w dziale Polecane Księgarni Tania Książka:

taniaksiazka.pl



6 komentarzy:

  1. Halo halo! Literówka ci się wdała w ostatnim akapicie :) Astronomia zamiast astrologia ;)
    Mąż mojej mamy pisze ogółem program astrologiczny i trochę się tym interesuje, ale chwilami to dla mnie czarna magia!

    OdpowiedzUsuń
  2. To zupełnie nie moje klimaty. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie książki to nie są moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie zajrzę do książki, nie na poważnie, ale dla relaksu z refleksją o moich słabych i dobrych stronach pozornie determinowanych przez cechy skorpiona. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sobie odpuszczę ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!