Ostatni gambit, Jennifer Lynn Barnes

Autor: Jennifer Lynn Barnes
Tytuł: Ostatni gambit
Seria: The Inheritance Games
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron
: 416

Avery jest coraz bliżej przejęcia spadku, ale nadal pojawia się więcej pytań niż odpowiedzi. Dziewczyna próbuje rozwiązać rodzinne sekrety i odkryć wszystkie tajemnice. Gdy w życiu nastolatki pojawia się dziewczyna, która potrzebuje pomocy, Avery zaczyna rozumieć, że przed nią nadal wiele rozgrywek, które zostawił jej zmarły senior rodu Hawthorne.

Ostatni gambit jest trzecim tomem serii Jennifer Lynn Barnes pod tytułem The Inheritance Games. Główną bohaterką powieści i narratorką jest Avery, która została dziedziczką fortuny znanego bogacza, chociaż nie wie dlaczego.

W tym tomie rozwiązane są poprzednie tajemnice i odkryte sekrety. Przyznam, że zamknięcie niektórych niewiadomych było dla mnie satysfakcjonujące. Do tej pory miałam poczucie, że zostawia się czytelnika z wieloma pytaniami, nie dając tym samym przez dwa tomy odpowiedzi. Tym razem było inaczej, co bardzo mi się podobało.

Rodzinne sekrety i tajemnice sprzed lat, skomplikowane relacje, siatka wzajemnych oskarżeń i zaszłości, a do tego niesamowity dom, który mógłby zostać potem do wielkiego escape roomu. To wszystko fascynuje w tej powieści. Autorka dobrze radzi sobie z budowaniem napięcia, jest też całkiem sprawna w kreowaniu postaci. Każdy z bohaterów miał swój charakter, nie byli płascy.

Na plus wychodzi też wątek miłosny. Jest on pokazany na równi z tajemnicą rodzinną. Nie miałam jednak poczucia sztuczności i pisania go na siłę. Podobał mi się trójkąt miłosny, nie czułam się nim zażenowana. Wypadł naturalnie, co uważam za ogromną zaletę, bo niełatwo jest tworzyć tego typu romanse.

Po przeczytaniu tej powieści mam ochotę sięgnąć po kolejny tom. Autorka naprawdę dobrze prowadzi opowieść, potrafi zaciekawić, a fabuła wciąga. Nie czułam się znudzona i przytłoczona, chociaż czasem musiałam przypominać sobie, kto jest kim, szczególnie gdy wspominano o drugoplanowych osobach. Postaci jest sporo, ale jak już wspomniałam – są one dobrze wykreowane, więc nie da się pomylić na przykład braci ze sobą.

Jeśli lubicie powieści, w których sporo się dzieje, a przy okazji jesteście fanami młodzieżówek, ta seria jest zdecydowanie dla was. Stańcie się kompanami Avery w rozwiązywaniu zagadek i poszukiwaniu odpowiedzi.

Powieść przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa Must Read.

9 komentarzy:

  1. Nie sposób przejść obojętnie obok tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za polecenie tej lektury. Może mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  3. rodzinne sekrety zawsze są ciekawe, może sporo tematów wyjść na światło dzienne
    super propozycja dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem przekonana, że jest to jedno z wydań, które warto mieć na uwadze. Dziękuję za informację.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam okazji czytać jeszcze tej serii, ale mam ją w planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przede mną pierwszy tom tej serii i muszę przyznać, że jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  7. A już myślałam że to jakiś sequel Gambitu królowej :D Ale i tak tytuł godny przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Młodzieżówek nie czytam, nie do końca rozumie ich przekaz dlatego nie skusze się na tę książkę. Wiem jednak kto może być nią zainteresowany

    OdpowiedzUsuń
  9. Cała seria jeszcze przede mną, ale jakoś nie umiem się zebrać :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!