Moje pierwsze kolory, Roger Priddy



Autor: Roger Priddy
Tytuł: Moje pierwsze kolory
Seria: Akademia Mądrego Dziecka
Wydawnictwo: HarperKids
Liczba stron: 10

 

Kolory otaczają nas przez cały czas. Jak jednak nauczyć się je nazywać i odróżniać, gdy ma się zaledwie kilka lat? Z pomocą przychodzi Roger Priddy, który stworzył książkę dla maluchów pod tytułem Moje pierwsze kolory. Pozycja wyszła w ramach Akademii Mądrego Dziecka.

W książce jest dziesięć kolorów – w tym między innymi żółty, czerwony, czarny czy zielony. Każdy z nich otrzymał własną stronę. Znajdziemy na nich różne zadania dla dzieci, które poprzez zabawę będą mogły lepiej poznać barwy.

Już sama okładka jest elementem interaktywnym. Kolorowe koło posiada strzałkę, po zakręceniu którą możemy wybrać odpowiednią zakładkę z kolorem i zająć się opisem. Brzegi kart mają zakładki w dwóch barwach, by można było przejść bezpośrednio do interesującego nas koloru.

Zadania są różnorodne. Mamy na przykład doprowadzić postacie odpowiednimi odcieniami do rzeczy lub poszukać czegoś na obrazku. Są też karty z okienkami, gdzie trzeba coś policzyć lub nazwać i sprawdzić w okienku odpowiedź. Przy okazji zabawy poznajemy przykładowe rzeczy w danym kolorze.

Jeśli chodzi o treść, to jest jej niewiele. To przede wszystkim teksty zadań, które trzeba wykonać. Ponieważ pozycja jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat, czytanie nie jest tu najważniejsze. Polecenia mogą im przeczytać rodzice, a dzieciaki będą mogły bawić się podczas przeglądania książki.

Przyznam, że to moje pierwsze spotkanie z pozycją z serii Moje pierwsze. Jestem zachwycona pomysłowością i wykonaniem książki. Ma niebanalny kształt, ścięte rogi, by dziecko nie zrobiło sobie krzywdy, a do tego całą masę kreatywnych i dostosowanych do wieku dzieci zadań. Świetna rzecz dla rodziców, którzy chcą poprzez zabawę pokazywać dzieciakom świat.

Za książkę dziękuję wydawnictwu HarperKids.  

 

Więcej informacji o książkach wydawnictwa znajdziecie tu.

 

1 komentarz:

Daj znać, co sądzisz o wpisie!