Nasz pierwszy raz cz. 2




Kolejna porcja polskich autorów, których znam z jednej powieści, a chciałabym przeczytać coś jeszcze ich autorstwa.


Stanisław Lem
Zaskakujące nazwisko w moim zestawieniu, ponieważ jako fanka fantastyki powinnam znać wiele dzieł Lema, a jednak mam za sobą jedynie Solaris. Podoba mi się pomysłowość autora, który świetnie kreuje rzeczywistość, nie zapominając przy tym o stawianiu ważnych pytań i rozbudowywaniu portretów postaci.


Marek Orłowski
Marek Orłowski, a właściwie Marko Szapkarow-Orłowski, urodził się w Warszawie w 1958 roku. Jedną z jego pasji jest historia średniowiecza. Uwielbia czytać książki, a od niedawna sam je pisze. Samotny krzyżowiec to jego debiut literacki. Powieść została wydana przez Instytut Wydawniczy Erica w 2014 roku i tylko ją udało mi się przeczytać. Muszę przyznać, że zachwyciła mnie tym, jak autor plastycznie opisuje wojnę, pole bitwy, zapachy i widoki. Można poczuć się, jakby było się na miejscu.


Patrycja May
Autorka Pamiętnika ze starej szafy. Od czasów Dorotki (z I dobry Bóg stworzył aktorkę) nie uśmiałam się tak przy czytaniu książki. Doskonale napisana, lekka, zabawna, pełna przygód pozycja, która bawi do łez. Mam nadzieję, że autorka wyda coś jeszcze w takim klimacie.


Anna Fryczkowska
Mimo że autorka ma kilka pozycji na koncie, udało mi się przeczytać jedynie Sześć kobiet w śniegu. Moim zdaniem najmocniejszym punktem tej powieści było literackie oczko puszczone do czytelników. Można w niej odnaleźć pierwowzory postaci, ale też nawiązania do literatury, a już sam tytuł przypomina o Trzech panach w łódce.


Katarzyna Berenika Miszczuk
Autorka znana mi z Gwiezdnego wojownika. Podobała mi się w tej pozycji doza humoru, który nie męczył, co naprawdę podziwiam i doceniam, bo czasem autorzy zapominają zmienić ton choć na chwilę i ironia wylewająca się ze stron potrafi przytłoczyć.

2 komentarze:

Daj znać, co sądzisz o wpisie!