Najpierw serial, potem książka




Pisałam wielokrotnie, że nie mam problemu z tym, by najpierw obejrzeć film bądź serial, a potem sięgnąć po książkę. Dziś mam listę seriali, które powstały na podstawie książek. Widziałam te obrazy, a nie czytałam jeszcze powieści, które przydały się przy pisaniu scenariusza. Może w niedalekiej przyszłości uda mi się znaleźć czas na te książki.


Wielkie kłamstewka
Jane Chapman z synem Ziggym przeprowadzają się do nadmorskiego miasteczka Monterey. Pierwszego dnia szkoły Jane poznaje Madeline i Celeste, z którymi szybko się zaprzyjaźnia. Niestety dzień integracyjny kończy się źle – syn Jane zostaje oskarżony o podduszenie córki Renaty Klein. Chłopiec się nie przyznaje, co tylko rozwściecza kobietę. Rozpoczyna się wojna matek, które chcą nie tylko bronić swoich dzieci, lecz także pokazać, która z nich jest bardziej wpływowa.
Wielkie kłamstewka to jednosezonowy serial złożony z siedmiu odcinków. Scenariusz napisano na podstawie powieści Liane Moriarty o tym samym tytule. W produkcji zobaczymy gwiazdy wielkiego formatu, w tym Reese Witherspoon, Nicole Kidman, Shailene Woodley, Zoe Kravitz czy Laurę Dern.
Recenzja: klik


The Expanse
Kosmos, przyszłość. Jim Holden jest członkiem załogi statku Canterbury, do którego dociera sygnał z prośbą o pomoc. Kapitan decyduje, że nie zareagują, gdyż może to być zasadzka Marsjan. Holden jednak sprzeciwia się woli kapitana i pod jego nieobecność odpowiada na sygnał. Załoga nie ma wyjścia, musi ruszyć na pomoc nieznanym potrzebującym. W tym samym czasie Miller, detektyw, dostaje zadanie na Ceres – ma znaleźć dziewczynę, która zaginęła i nie daje znaku życia. Jest piękna, młoda i pochodzi z dobrej rodziny. Dlaczego zniknęła i gdzie?
The Expanse to dwusezonowy serial, który zadebiutował w 2015 roku. Scenariusz oparto na podstawie powieści Jamesa Coreya Przebudzenie Lewiatana. Serial jest space operą, czyli gatunkiem fantastyki naukowej, której fabuła kręci się wokół przygód, podróży międzygwiezdnych i bitew w kosmosie, a dodatkowo pokazuje m.in. osobiste przeżycia bohaterów i konflikty międzyplanetarne. 
Recenzja: klik



Magicy
Quentin Coldwater wierzy w historię z dziecięcych książek dotyczącą magicznej krainy Fillory. Gdy pewnego dnia zostaje zaproszony na egzamin do szkoły magii, nie może uwierzyć, że to, o czym do tej pory czytał, naprawdę istnieje. Nie jest to co prawda upragnione Fillory, ale zawsze coś. Wraz z przyjaciółką, Julią, marzą o tym, by w ich życiu pojawiła się magia, jednak tylko Quentin dostaje się do szkoły. W Brakebills uczy się wszystkiego, o czym marzył. Jednak Julia jest rozgoryczona i wcale nie zamierza tak łatwo pozbyć się magii ze swojego życia. Quentin wraz ze znajomymi zaczyna sprawdzać zaklęcia, które mogą pomóc skontaktować się ze zmarłym bratem Alice. Coś jednak idzie nie tak i do Brakebulls dostaje się groźna Bestia, która pragnie zabić młodego magika.
Magicy (org. The Magicians) to serial z pogranicza fantasy i horroru, który na ekranach telewizorów pojawił się w 2015 roku. Obecnie ma on dwa sezony, każdy po trzynaście odcinków. Fabuła opiera się na powieści Czarodzieje Leva Grossmana. 
Recenzja: klik

3 komentarze:

  1. Ja zazwyczaj starałam się sięgać najpierw po książkę, potem ekranizację, ale zasada dotyczyła głównie filmów. Z serialami mam na odwrót. :D Pozdrawiam! :)

    × www.majuskula.blogspot.com ×

    OdpowiedzUsuń
  2. O serialu "Magicy" jakoś nie słyszałam. Bardzo mnie zainteresował, więc możliwe, że będzie moim wyborem na zimowe wieczory :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!