Polski book tag






1. Ulubiona polska książka. 
Samotność w sieci, ale od studiów też Na srebrnym globie. Uwielbiam tę pierwszą, bo była to jedna z pierwszych polskich powieści, jaką przeczytałam z przyjemnością, bez zmuszania i jeszcze w odpowiednim momencie w życiu. Tę drugą, bo wciąga i wstrząsa zapisem samotności człowieka.

2. Ulubiony polski autor. 
Janusz Leon Wiśniewski. Znam bardzo dużo jego książek, czytałam też kilka wywiadów z nim, to szalenie inteligentny człowiek, który zna kobiecą duszę i pragnienia. Na dodatek bardzo przystojny i kulturalny.

3. Ulubione wydawnictwo.
Chyba nie ma. Znaczy ostatnio Genius Creations, bo dostarczają mi naprawdę dobre lektury, które czytam z ogromną przyjemnością, więc w sumie może to.

4. Lubiany przez ciebie klasyk napisany przez Polaka/Polkę. 
Nie mam „klasyka”, który lubię. Z takich znanych rzeczy, które napisano przed laty, na pewno erotyki Tetmajera, które są naprawdę piękne i bardzo dobrze napisane.

5. Polski gniot. 
Jest kilka polskich książek, które mi nie podeszły, głównie ze względu na bohatera. Ostatnio zmęczyła mnie Gloria, ale ma potencjał, dlatego nie mogę powiedzieć o niej w 100%, że to gniot.

6. Która polska okładka podoba ci się bardziej niż jej zagraniczny pierwowzór? 
Nexus i Crux, zdecydowanie lepsze niż oryginał.

7. Jaka książka według ciebie powinna pozostać w oryginalnej okładce? 
Nie wiem, rzadko interesuję się tym, jak wyglądają oryginalne okładki.

8. Na jaką polską premierę najbardziej wyczekujesz? 
Na drugą część Idź i czekaj mrozów.

9. Wolisz krakowskie czy warszawskie targi książki? 
Trudno mi powiedzieć, bo na krakowskich będę pierwszy raz w tym roku. Do warszawskich mam wielki sentyment, bardzo je lubię.

10. Wymień swoich ulubionych polskich booktuberów/blogerów książkowych.
Nie oglądam blogerów, a jeśli chodzi o czytanie – zdarza mi się wybiórczo, gdy zobaczę na FB zapowiedź wpisu, który mnie interesuje.

5 komentarzy:

  1. Ja też nie mam ulubionego wydawnictwa. Jest ich tyle, tyle wartościowych.

    OdpowiedzUsuń
  2. moja ulubiona polska książka? chyba Ludzie Bezdomni :) Klasyka nieco,ale jaka cudowna :)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. 4 i 5 - tak samo jak ty :)Samotność w sieci - dobra książka - ja miałabym problem z tym Tagiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciężko byłoby mi wskazać ulubione wydawnictwo ;) a okładki książek - przeważnie bardziej zachwycają mnie te zagraniczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z polską twórczością to u mnie cienko, rzadko po nią sięgam ;/
    Zapraszam na BT https://justboooks.blogspot.com/2016/09/book-tour-z-poaczeni-uwolnij-mnie.html

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!