Babeczkowa wyliczanka, czyli moje TOP 5 bohaterów książkowych



Nominacja od Darii :)

1. CIASTO
Czyli podstawa. Przeczytałam prawie wszystkie powieści z tym bohaterem i chociaż może się to wydawać dziwne, bo wybór jest zaskakujący, to będzie to... Robert Langdon. I już się tłumaczę – jak można nie uwielbiać człowieka z taką inteligencją? Pociąga mnie jego umysł, dokładność i pamięć, ale też małe dziwactwa w stylu zegarka z Myszką Miki. To urocze i naprawdę imponuje mi ta postać. Lubię czytać książki z tym bohaterem.

2. BITA ŚMIETANA
Gansey z Króla Kruków. Uwielbiam człowieka za jego pasję i dobro. To facet, który pomógłby nawet wrogowi, gdyby tylko miał taką możliwość. Otacza się ludźmi nietypowymi, co jeszcze bardziej podkreśla jego wyjątkowy charakter i przyjazne usposobienie.

3. LUKIER
Gus z Gwiazd naszych wina. Naprawdę podziwiam jego humor i oddanie, starania i cierpliwość, a przy tym nieużalanie się nad sobą. Zaimponował mi hartem ducha.

4. POSYPKA
James z Ballady. Bardziej lubiłam go w Lamencie, ale mimo wszystko to człowiek, który właśnie pasuje jako posypka – miły dodatek, który dopełnia całości.

5. WISIENKA
Syriusz, którego po prostu uwielbiam. Za tę nonszalancję, lekkość życia i nieszablonowość. Za to, jak ważna była dla niego przyjaźń i za jego humor. Za bycie łobuziakiem nawet w dorosłym wieku.

11 komentarzy:

  1. Z wymienionych bohaterów znam tylko R. Langdona, też lubię, mimo tego, że bywa superbohaterem, który pokona każdą przeciwność losu ;) Jednak tak lubię książki D. Browna, że wybaczam mu tę wadę ;)) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz bardzo wysublimowany gust, moje propozycje były by inne, ale też lubię Langdona, chociaż związku z nim sobie nie wyobrażam :D

    justboooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze żadnej powieści Dana Browna, ale chyba będę musiała to jak najszybciej nadrobić. Król Kruków nie do końca przypadł mi do gustu, ale z bohaterów najbardziej polubiłam Rowana i dla niego jestem gotowa przeczytać drugą część <3 Uwielbiam Gusa, według mnie najlepsza postać stworzona przez Greena ze wszystkich jego książek. A Syriusz... brak słów! W ogóle wszyscy Huncwoci to squad goals :D

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  4. Z podanych bohaterów znam tylko Augustusa i Syriusza <33 Obu bardzo lubię :))
    Pozdrawiam, joolsandherbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Syriusz - zawsze <3 Ganseya niedługo poznam, bo trzy tomy już łypią na mnie z półki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z Twojego zestawienia kojarzę chyba raptem dwie postacie xD Muszę nadrobić Króla Kruków, szalenie mnie ta książka intryguje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się, że Gus pasuje do lukru 😊 reszty bohaterów nie kojarzę chyba muszę nadrobić zaległości czytelnicze 😉

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się, że Gus pasuje do lukru 😊 reszty bohaterów nie kojarzę chyba muszę nadrobić zaległości czytelnicze 😉

    OdpowiedzUsuń
  9. Robert i Syriusz - to moje typy! :D Dla nich naprawdę warto wracać do niektórych książek. Dla Syriusza czytałam "Więźnia Azkabanu" kilka razy w ciągu 3-4 lat :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawi bohaterowie ^^ o mi Langdon też imponuje :)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!