Zapowiedź "Przywróconych"



Edmund zginął w wypadku dzień po oświadczynach Emily. Od tej pory kobieta z trudem radziła sobie ze smutkiem i samotnością. Unikała miejsc, w których wspólnie spędzali czas, ale ciągle nosiła przy sobie pierścionek, który jej podarował. Aż pewnego dnia, gdy postanowiła iść dalej, matka zadzwoniła do niej z informacją, że Edmund właśnie przyszedł do pracy i mówią o tym wszystkie media.

Dziewczyna Petera zginęła w wieku 17 lat. Mężczyzna związał się z inną kobietą, założył rodzinę. Jednak gdy na ziemię zaczęli wracać Przywróceni, zaczął się niepokoić. Aż w końcu dostał telefon, że Tracy wróciła i domaga się od rodziców informacji na temat ukochanego.

Młoda para dostrzega na poboczu drogi dziewczynkę. Wygląda na zagubioną i samotną. Postanawiają wziąć ją ze sobą i nakarmić. Heather chce odnaleźć jej rodziców, kimkolwiek i gdziekolwiek są. Jednak Matt ma inny pomysł – opiszą swoje życie z Tatianą, jedną z Przywróconych, na blogu i będą sławni.
 
Pierwszy, Wybór i Wróbel to trzy krótkie opowiadania Jasona Motta, które wydano jako zapowiedź jego książki Przywróceni. Są one wprowadzeniem do świata zaprezentowanego w powieści i wstępem do tego, o czym przeczytamy w tej lekturze.

Pomysł na tego typu zapowiedź książki jest naprawdę doskonały. Po pierwsze nie zostajemy wrzuceni na głęboką wodę, bo możemy dzięki tym kilkunastu stronom zapoznać się z wykreowanym przez autora światem. Dostajemy podstawowe informacje o tym, czym są tytułowi Przywróceni. Możemy też zobaczyć, jak ludzie reagowali na ich pojawienie się – a reakcje te były skrajnie różne. 

Najlepszym z opowiadań jest Pierwszy. Tytułowy pierwszy Przywrócony wywołuje sensację, jest czymś w rodzaju ciekawostki, którą koniecznie pewni ludzie chcą trzymać pod kluczem. Autor pokazał jego dezorientację i to, jak ludzie się do niego odnosili. Nie zapomniał też o wątpliwościach byłej narzeczonej Edmunda.

Trochę słabiej według mnie wypadła reszta. O ile we Wróblu mamy ciekawy motyw dwóch różnych postaw względem Przywróconej, o tyle w Wyborze nie do końca podobało mi się odbieganie od głównego wątku. Pokazano przede wszystkim problemy małżeńskie, które potem umotywowano po części miłością do dawnej dziewczyny. 

Chociaż Przywróceni wydani zostali w 2013 roku, miło było wrócić do tego świata i zapoznać się z tym, jak wyglądał początek tego zjawiska. Książka podobała mi się bardzo, dlatego z przyjemnością uzupełniłam tę „serię” trzema krótkimi tekstami. 


Uważam, że pomysł na stworzenie opowiadań, które mają być tylko wstępem, dodatkiem do właściwej książki, jest świetny. Zachęcają czytelnika do sięgnięcia po więcej i wprowadzają go w świat Przywróconych. Jeśli nie mieliście okazji czytać książki, polecam najpierw zajrzeć do tych opowiadań. Sprawdzicie, czy tematyka wam odpowiada. Są do ściągnięcia za darmo ze stron z ebookami.

5 komentarzy:

  1. Brzmi ciekawie ;)
    nieperfekcyjna-panienka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja odnoszę, że tematyka przypadłaby mi do gusty, tym bardziej, że nigdy wcześniej nie czytałam o "Przywróconych" i jestem niezwykle ciekawa co takiego zaserwował czytelnikom autor ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam Przywróconych i bardzo mi się podobała. Ale nie mam ochoty wracać do tego świata. Dla mnie to już zakończona podróż...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej książce, więc opowiadania byłyby dla mnie świetnym wprowadzeniem :) Będę się rozglądać za tą historią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Intrygująca seria, z miłą chęcią się za nią rozejrzę. ;)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie w wolnej chwili. ;)

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!