Liebster Blog Award



Dostałam nominację od Marty z http://ksiazkiwpiekle.blogspot.com/ do LBA. Oto moje odpowiedzi:
Pytania:
1. Przy czytaniu książek wolisz ciszę czy wręcz przeciwnie?
Nie umiem skupić się na książce, gdy słucham muzyki. Kiedyś próbowałam, ale nie dałam rady i czytać, i słuchać. Ciągle mnie rozpraszało to, co w tle. Może powinnam zmienić muzykę? Słuchałam wtedy radia, ciągle coś się zmieniało, więc pewnie to mogło mnie rozproszyć. Nie mam jednak problemu z czytaniem w komunikacji miejskiej... zazwyczaj. Owszem, czasem ktoś bardzo głośno gada i nie umiem się skupić, ale to są marginalne przypadki. No i czasem podsłuchuję rozmowy, więc nie czytam. Nie mam za to problemu z audiobookami, bo po prostu wyłączam się i zatapiam w historii, której słucham. Nie mogę jednak wtedy nic innego absorbującego robić, na przykład sprawdzać FB czy smsować, bo gubię wątek.

2. Co najczęściej służy Ci jako zakładka? (nie licząc typowych zakładek)
Właściwie to nic poza zakładkami, bardzo sporadycznie rachunek bądź bilet, gdy jestem na wakacjach i nie mam zakładki lub ją zapodzieję,

3. Pożyczasz znajomemu książkę i dostajesz wiadomość, że oblał ją kawą. Jak reagujesz?
Zależy od znajomego i jego podejścia. Koleżanka raz przypaliła mi książkę papierosem, ale przyznała się do tego i chciała ją odkupić. Nie zgodziłam się, nie miałam do niej też pretensji. Zdarzyło się, ok. za to inna zalała mi książkę wodą i wysuszyła, ale nie powiedziała o tym. Pech chciał, że książka była drukowana na papierze objętościowym i „spuchła”, pofalowała się. Byłam wściekła, bo mogła mnie chociaż za to przeprosić, ale postanowiła udawać, że nic się nie stało.

4. Wolałabyś/wolałbyś władać mieczem czy strzelać z łuku?
Strzelać z łuku, oczywiście!

5. Podjęłaś/podjąłeś jakieś wyzwanie książkowe na 2016 r.?
Takie własne – post codziennie. Staram się, by w większości były to recenzje książek, więc czytam i piszę. Oczywiście, nie da rady codziennie coś napisać o książce, więc są też teksty o filmach, serialach, tagi i inne rzeczy.

6. Wyzwanie od Książki w Piekle! Zrób zdjęcie kompozycji z czerwonych książek, które masz na półce i wstaw pod tym pytaniem. (ewentualnie na Instagrama, Facebooka itp.) #ksiazkowepieklo
Znalazłam na Instagramie zdjęcie czerwono-czarnego stosu, więc wstawiam.


7. Jaka jest najgorsza ekranizacja książki, którą oglądałaś/oglądałeś?
Piąta fala, nawet niedawno o tym pisałam.

8. Dałabyś/dałbyś radę przeczytać tyle książek, ile masz wzrostu?
Na pewno, bez problemu. Kiedyś próbowałam tego wyzwania, ale jego organizatorka była arogancka i bezczelna, więc się wycofałam. Sama dla siebie nie miałam motywacji, by liczyć.

9. Co sądzisz o kąpieli z książką?
Ja nie biorę książek pod prysznic, ale jeśli ktoś lubi to czemu nie...

10. Wąchasz książki po zakupie?
Nie.

11. Ile książek masz w swojej kolekcji?
Nigdy nie policzyłam i pewnie nigdy nie policzę. Nie idę na ilość, kupuję i czytam to, na co mam ochotę. Poza tym mój księgozbiór składa się też z książek, które moja mama kupowała będąc w moim wieku, więc jest tego całkiem sporo. 

Moje pytania:
1. Idealny bohater książkowy to taki, który...
2. Książka z najładniejszą okładką.
3. Wybierasz się do księgarni. Jak sądzisz - wyjdziesz z tym, czego potrzebujesz i co planujesz kupić, czy pojawi się coś nieplanowanego w Twojej torbie?
4.  Masz więcej książek w twardej czy miękkiej okładce?
5. Gdyby Twój ulubiony pisarz mógł stworzyć powieść, w której byłabyś/byłbyś głównym bohaterem, o czym by ona była?
6. W której bajce Disneya chciałbyś się znaleźć i dlaczego?
7. Masz do wyboru książkę, o której marzyłeś od dawna albo stos pozycji, które wyszły w ostatnim miesiącu. Co wybierzesz?
8. Książka, która skradła Twoje serce, to...?
9. Seria, którą poleciłbyś każdemu...?
10. Wolisz Harry'ego Pottera czy Zmierzch?
11. Wymień swoje ulubione blogi książkowe.

Nominuję:

moje-spojrzenie-na-kulture.blogspot.com
my-life-in-bookland.blogspot.com
subiektywne-recenzje.blogspot.com
askier-pisze.blogspot.com
moje-buki.blogspot.com
kultusarnie.blogspot.com
krzywerecenzje.blogspot.com
isabelczyta.blogspot.com
ksiazkowy-wolontariat.blogspot.com
97books.blogspot.com
kociara-mojepasje.blogspot.com

3 komentarze:

  1. Najbardziej mój wzrok przykuł oczywiście ten przepiękny czarno-czerwony stos! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja potrafię czytać w kompletnym gwarze, kiedy wszyscy naokoło gadają lub drą się, ale gdy słyszę kilka pojedynczych głosów, nie potrafię skupić się na książce.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Melduję wykonanie zadania!
    http://kultusarnie.blogspot.com/2016/07/liebster-blog-award-4.html

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!