"To skomplikowane" Jessica Park



Autor: Jessica Park
Pełny tytuł: To skomplikowane. Julie
Tytuł oryginalny: Flat-Out Love
Wydawnictwo: OMG Books
Liczba stron: 315

http://www.znak.com.pl/kartoteka,ksiazka,7608,To-skomplikowane-JulieJulia zaczyna studia, wyprowadza się z domu i trafia do Bostonu. Niestety, na miejscu okazuje się, że mieszkanie, które miała wynająć, nie istnieje. Została oszukana, a jej gotówka przepadła. Matka Julie przypomina sobie o przyjaciółce z czasów studenckich i dzwoni do niej z prośbą o pomoc. Pani Watkins zgadza się, by osiemnastolatka zamieszkała u niej przez jakiś czas i wysyła po nią swojego syna, Matta. To zdolny, inteligentny geek, którego koszulki rozśmieszają Julie. W nowym domu dziewczyna poznaje jego siostrę, Celeste, która jest inteligentną trzynastolatką, ale bardzo zamkniętą w sobie i wycofaną. Czemu Celeste nie ma przyjaciół? Dlaczego to Matt się nią zajmuje? Jak Julie poradzi sobie z trudną sytuacją mieszkaniową? I kiedy wróci Finn, trzecie dziecko Watkinsów, podróżnik, zabawny młody chłopak, z którym Julie zaczyna czatować?

To skomplikowane Jessiki Park opowiada historię młodej studentki, Julie, która trafia do obcego miasta i zaczyna życie na własną rękę. Julie ma kochającą matkę i ojca, który po rozwodzie praktycznie przestał się nią interesować. Mimo wszystko dziewczyna nie skreśla go, wie, że ojciec ma dużo pracy. Julie jest mądra, odważna i empatyczna. Ma cięty język, jest ciekawska i rozważna. To normalna dziewczyna – uczy się, randkuje, czatuje, chodzi na zakupy i imprezy. Chce pomóc Celeste i całej rodzinie Watkinsów. Oprócz niej mamy jeszcze kilku bohaterów, którzy zwracają naszą uwagę. Po pierwsze Matt – uroczy, trochę nietowarzyski, zamknięty w swoim świecie chłopak. Jest szalenie inteligentny, rozmowny, ironiczny i uroczy. Chłopak wziął na siebie zadanie wychowania siostry. Rodzice nie bardzo się nią interesują, ciągle gdzieś wychodzą, pracują. Dlatego to Matt odwozi siostrę do szkoły, robi jej jedzenie, a w międzyczasie uczy się. Jest też posiadaczem wielu koszulek z przedziwnymi napisami. Jego brat Finn, którego Julie nie spotkała nigdy na żywo, jest zabawny i czarujący. Dziewczyna wymienia z nim setki maili i wiadomości na Facebooku i powoli zaczyna się zastanawiać, czy kiedyś pozna tego wyjątkowego chłopaka. No i na końcu Celeste, o której za chwilę.


W książce znajdziemy kilka interesujących tematów. Przede wszystkim to, co związane jest z Celeste. Dziewczynka po wyjeździe starszego brata Finna zamyka się w sobie, tęskni za nim. Nie ma przyjaciół, wszyscy uważają ją za dziwną. Mają ku temu powody – Celeste nie jest zwykłą nastolatką. Wypowiada się nad wiek mądrze, ma pewne dziwactwa, które toleruje rodzina, prawie nie interesuje się tym, co zaprząta głowy jej koleżanek. Julie chce dowiedzieć się, czemu Celeste, którą bardzo polubiła, jest taka niezwykła. Co stoi za zachowaniem nastolatki?

Do tego mamy interesujący wątek flirtu internetowego. Bohaterowie piszą w bardzo inteligentny sposób, przyjemnie się to czyta. Nie są to pogadanki, które większość z nas zna – o niczym – tu mamy zaczepne wiadomości, zabawne, a czasem ironiczne. Teksty są dłuższe bądź krótsze, ale dzięki nim poznajemy lepiej Julie i Finna.
Dodajmy do tego jeszcze wątek przyjaźni, związków, problemów rodzinnych i oto (nie)pełny obraz tej pozycji. Więcej nie mogę zdradzić, bo popsuję wam zabawę.

Tekst uzupełniają statusy z Facebooka, maile i wiadomości z czatu. Wyróżniono je, więc nie gubimy się w tym, co właśnie czytamy.

Książka dostarcza wielu emocji. Trudno je opisać. Na początku uznałam, że to urocza lektura, polubiłam bohaterów. Potem doszedł smutek, żal i niepewność. Powieść jest naprawdę ciekawa, doskonale się ją czyta. To niby książka dla młodzieży, ale inna niż te, które ostatnio czytałam. Nie ma w niej tego nadętego filozofowania, które często możemy spotkać u innych autorów, jest napisana w przyjemny sposób. Połyka się ją za jednym podejściem. Sprawdźcie.

Książkę otrzymałam dzięki uprzejmości Znak Literanova:

13 komentarzy:

  1. Zaintrygowalas mnie 😊 dla młodzieży czy nie sięgne po nią
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowalas mnie 😊 dla młodzieży czy nie sięgne po nią
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie zaciekawiłaś! Z chęcią przeczytałabym tę książkę. :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że to lekka i przyjemna, a zarazem ciekawa książka. Nie mam pojęcia co, ale coś ciągnie mnie do jej przeczytania. Pozostaje mi ją tylko zdobyć.
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak najbardziej mam ją w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wcześniej nie zwróciłam na tą powieść uwagi, ale po tej recenzji być może sie na nią skuszę :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i bardzo mi się podobała, pomimo że jest dla "młodzieży". Wspaniała opowieść :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się, że dostarcza aż tylu emocji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lady Spark, również bardzo pochlebnie się wypowiadała o tej książce, muszę więc i ja się z nią chyba zapoznać ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Okładka niezbyt mnie do siebie przyciągała, ale widzę, że książka ma wiele innych wartości, więc czuję się zaintrygowana :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię książki, które dostarczają emocje ;) Powiem Ci, że zaciekawiłaś mnie tą pozycją ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. słyszałam o tej książce same pozytywy, ale przekonana tak bardzo do niej nie jestem.

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!