Classics book tag




1. Popularna klasyka, która ci się nie podobała
Ania z Zielnego Wzgórza. Kompletnie do mnie nie trafiła ta książka, uważałam Anię za dziewczynę głupią i naiwną, bardzo odstającą od rzeczywistości.

2. O którym wieku/okresie historycznym najbardziej lubisz czytać
O czasach Henryka VIII. Uwielbiam szczególnie te pozycje, gdzie jest Anna Boleyn. W ogóle lubię ten okres historyczny, nie tylko w Anglii.

3. Ulubiona bajka
Z Disneya – i to będzie klasyk – Śpiąca królewna. Nie umiem powiedzieć dlaczego. Od dziecka jestem z nią związana. Podobają mi się w niej trzy wróżki, które są zabawne i urocze. Uwielbiam piosenkę „Znam ze snów”. Scena, w której książę próbuje przedostać się do zamku i napotyka na swojej drodze ciernie i Czarownicę – fenomenalna. No i sama postać Czarownicy mnie fascynuje.
Z literatury Dzikie łabędzie Andersena. Poświęcenie, by uratować braci, wzruszyło mnie.

4. Klasyka, nieznajomości której wstydzisz się  najbardziej
Większość z listy BBC – tu.

5. Pięć klasycznych powieści, które planujesz przeczytać w najbliższym czasie
Wielkie nadzieje Dickensa.
Jane Eyre Bronte.
Buszujący w zbożu Salingera.
Wielki Gatsby Fitzgeralda.
Sto lat samotności Marqueza.

6. Ulubiona współczesna powieść oparta na klasyce
Hmm... Nie mam pojęcia. Planuję przeczytać Duma i uprzedzenie i zombie, więc może będę mogła to tu zaliczyć? Na klasyku oparte są – dość luźno co prawda, bo tylko tytułem, imieniem bohaterki i króliczą chmurą – Kroniki Białego Królika, ale nie przekonały mnie do siebie.

7. Ulubiona ekranizacja filmowa/serialowa
Rozważna i romantyczna z 1995 roku. Bardzo klimatyczna, doskonale mi się ją oglądało.

8. Najgorsza adaptacja klasyki
Wielkie nadzieje z Gwyneth Paltrow, Emma z nią także. I Szkoła uwodzenia na podstawie Niebezpiecznych związków oraz jej dalsze części.

9. Ulubiona/ulubione szaty graficzne, których chcesz mieć więcej w swojej kolekcji
Nie ma takiej. Jestem wzrokowcem i lubię ładne okładki, ale nie są one dla mnie tak ważne, jeśli chodzi o książki, które często mają wznowienia.

10. Mało znana klasyka, którą chciał(a)byś każdemu polecić
Niebezpieczne związki. Powieść w listach, która pokazuje miłość, zmysłowość i spryt w oświeceniowych domach. Silne postacie główne, ciekawie zaprezentowany problem, niedopowiedzenia działające na wyobraźnię.


4 komentarze:

  1. Ech... A ja "Anię z Zielonego Wzgórza" uwielbiam! Serdecznie polecam "Buszującego..." - bierz się za czytanie jak najszybciej - warto!

    Pozdrawiam
    ksiazki-inna-rzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Niebezpieczne związki. Muszę sobie zapamietac :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście klasykę kocham i nie wyobrażam sobie biblioteczki bez solidnego zaplecza klasyki

    OdpowiedzUsuń
  4. Co ty mówisz? Nie lubisz Ani? Chyba poleci duży foch! Niebezpieczne związki czekają w kolejce, nie mogę się doczekać!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!