Liebster Blog Award





1.Do jakiej książki najchętniej byś się przeniosła? Dlaczego?
Do serii HP. To chyba logiczne – zajęcia z latania, zaklęcia, piękny zamek... 

2. Podaj swoją własną listę paru książek, które powinny stać się lekturami dla licealistów.
Myślę, że Cham Orzeszkowej, Na srebrnym globie i Samotny krzyżowiec.

3. Jakie jest Twoje największe rozczarowanie książkowe?
Ostatnio Dziesięć niesamowitych opowieści i Szukając Alaski.

4. Gdzie najchętniej lubisz czytać książki?
W łóżku i w komunikacji miejskiej.

5. Jaki rodzaj literatury lubisz najbardziej? Dlaczego?
Powieści historyczne, ponieważ uwielbiam się przenosić w czasie. Jeśli są dobrze napisane, można się poczuć jak na średniowiecznym dworze królewskim. Poza tym uwielbiam Tudorów i chętnie wyszukuję książki z nimi w roli głównej.

6. Jakiego bohatera książkowego lubisz najbardziej, a którego być uśmierciła?
Najbardziej lubię pannę Marple. Uśmierciłabym za to Bellę ze Zmierzchu.

7. Najgrubsza i najcieńsza przeczytana przez Ciebie książka to...?
Najgrubsza to albo Niebezpieczne kobiety, albo Bracia Hioba. Najcieńsza? Hm... Prawdopodobnie ta, której korektę robiłam, czyli zbiór raportów na temat warszawskiego Dnia sąsiada.

8. Co rozprasza Cię w czytaniu książek?
To zależy. Jak wciąga mnie książka to nic. Czasem gdy nie umiem się wciągnąć to nawet telewizor w drugim pokoju. Niekiedy własne myśli. Jeśli wiem, że powinnam robić coś innego, to nie umiem czytać. Mam wyrzuty sumienia.

9. Masz ulubioną lekturę szkolną? Dlaczego przypadła ci do gustu?
Może być ze studiów? Na srebrnym globie. Piękne opisanie tęsknoty i samotności, nawet wśród innych. Do tego cudowne stadia rozkładu moralności i grzechu. Masa odniesień do Biblii. 

10. Jakie pytanie zadałabyś swojemu ulubionemu bohaterowi książkowemu, gdybyś go spotkała?
Skąd wiesz, kto jest mordercą? – do panny Marple.

9 komentarzy:

  1. Również mam sentyment do książki "Na srebrnym globie"... trąci myszką, ale to była książka, od której zaczęłam przygodę z fantasy... Zapadło mi w pamięci to piękne studium samotności i w zasadzie pod tym względem - książka jest ponadczasowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie się zgadzam. Fantastyka naukowa na wysokim poziomie, choć upłynęło już dobre sto lat od wydania.

      Usuń
  2. Hahaha też z chęcią uśmierciłabym Bellę! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Moją ukochaną Bellę chciałabyś uśmiercić!! Nieładnie, dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest... zbyt ciapowata i zbyt doskonała jednocześnie.

      Usuń
  4. O, że też Bella nie przyszła mi do głowy... Ale chyba nie myślałam o książkach tego typu podczas udzielania odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację, gdy się wciągnie w książkę to nic nam nie przeszkadza, ale gdy czasem książka nie jest tak dobra, to nagle wszystko denerwuje, nawet latająca mucha.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też bym przeniosła się do świata HP :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czemu wszyscy zawsze narzekają na Bellę. Na pewno jest sporo gorszych postaci od niej. Nawet spotkałam kilka (a nawet sporo).

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!