Liebster Blog Award

 Do zabawy Liebster Blog Award nominowała mnie Panna Kac. Dziękuję!

 

1. Która książka sprawiła Ci ostatnio najwięcej problemu? Dlaczego?
Chyba ta, o której mówić mi jeszcze nie wolno, czyli mój pierwszy patronat. Bałam się tej powieści. Początek był średni i martwiłam się, że dalej będzie nudno i przewidywalnie. Jak bardzo się pomyliłam! Cieszę się, że dokończyłam tę książkę, bo naprawdę jest warta czytania.

2. Jaki film polecasz na długie, wakacyjne noce?
Długie letnie nocne kojarzą mi się z trylogią "Władcy pierścieni". Oglądałam ją z rodzeństwem i znajomymi tyle razy... właśnie w wakacyjne noce. Maraton od wieczora do rana!

3. Jakiej książki chciałbyś/chciałabyś się pozbyć ze swojej biblioteczki?

Nie pozbywam się książek z biblioteki domowej. Nigdy nie wiem, co mi się akurat w przyszłości przyda.

4. W księgarni najpierw idziesz do działu z...?
Książkami w wydaniach kieszonkowych :)

5. Która szkolna lektura najbardziej Cię poruszyła?
Może być lektura ze studiów? Tych było zdecydowanie więcej. Na pewno "Marta". A ostatnio "Na srebrnym globie".

6. Jakie zdanie z filmu/serialu/książki najczęściej powtarzasz we własnym życiu?
"Tylko dla Twoich oczu" - z Bonda. 

7. Wolisz książki polecane przez kogoś czy zupełnie nieznane?
Czasem nabieram ochoty na pozycje, które widzę na innych blogach czy na Facebooku. Jednak mój wybór jest całkowicie subiektywny, zazwyczaj decyduje o tym tematyka i mój humor.

8. Który z fantazyjnych, książkowych światów chciałbyś/chciałabyś odwiedzić?
To proste pytanie - Hogwart oczywiście!

9. Z którą książkową postacią chciałbyś/chciałabyś umówić się na kawę?

To też banalne - z panną Marple :)

10. Ekranizacja - serialowa czy filmowa?
Filmowa zdecydowanie.

11. Czego najbardziej NIE lubisz w książkach i czytaniu?

Małych liter, brzydkich okładek, denerwujących postaci (typu "och, jestem taka brzydka, a mam 15 chłopaków, którzy się za mną uganiają"), błędów, tego, że zbyt szybko się kończą, że nie są wydawane całe serie, że nie mogę czytać w tramwaju. Nienawidzę, gdy zmusza się mnie do czytania. Nie lubię, gdy książka mnie wciągnie i nie pozwala zasnąć, a następnego dnia muszę rano wstać. Nie znoszę, gdy wciągnie mnie książka i nie mogę jej kontynuować, bo wypadałoby skupić się na wykładzie. I rzeczy, których ja osobiście nie robię, ale wiem, że inni tak, a ich nie lubię: jedzenie nad książką, pisanie po książce (podręczniki się nie liczą), zaginanie rogów, nieszanowanie okładek.

...oraz Natalia Łucja - też wielkie dzięki!

1. Największa suma na raz, jaką wydałaś na książki to...
...nie mogę zdradzić ile, ale niech zobrazuje to zdjęcie:

2. Trzy książki, których za nic nie pozbędziesz się ze swojej biblioteczki.
Zombie survival, seria HP, Samotność w Sieci.

3. Co czytają twoi rodzice?
Mój tata czyta tylko gazety. Moja mama lubi kryminały i harlequiny.

4. Piosenka, która kojarzy ci się z jakąś konkretną książką?
Ok, to jest ta piosenka, ponieważ słuchałam jej w nocy przy czytaniu Harry'ego Pottera i Czary Ognia. Nigdy więcej nie będę słuchać muzyki podczas czytania, bo mnie to rozprasza.

5. Czy masz jakiś system układania swoich książek?
Obecnie mój system nazywa się "upchnij, gdzie się da". Niedługo zabieram się za katalogowanie zbiorów i ich układanie. Prawdopodobnie będzie to ułożenie seriami.

6. Czy brakuje ci jakiś książek na półce do dokończenia serii?
Mam na półkach wiele niedokończonych serii... Nie wiem, kiedy je skompletuję. Na przykład seria Zew nocy.

7. Na premierę jakiej książki czekasz najbardziej?
Sześć żon i wiele kochanek - historie kobiet Henryka VIII. 

8. Jeździsz na rolkach/rowerze?
Nie, ani na rolkach, ani na rowerze.

9. Czy masz plakaty na ścianach w swoim pokoju? Jeśli tak to jakie?

Na ścianie mam tylko obrazy. Na szafie mam plakat strony digart.pl. Na drzwiach mam ulotki z kina.

10. Jakie są twoje plany na wakacje?
Zamierzam leżeć i czytać. To chyba dobry plan, prawda?

11. Ile książek chciałabyś mieć i czym kierujesz się przy ich zakupie?
Oczywiście, że chciałabym mieć wszystkie książki na świecie! Nie wiem, czym się kieruję, prawdopodobnie moimi zainteresowaniami. Dlatego w mojej biblioteczce praktycznie nie ma biografii i autobiografii.

Moje nominacje:
http://wachajac-ksiazki.blogspot.com
http://ksiazki-blair.blogspot.com
http://korcimnieczytanie.blogspot.com
http://natala-czyta.blogspot.com
http://czytelnicza-dusza.blogspot.com
http://in-corner-with-book.blogspot.com
http://zakurzone-stronice.blogspot.com
http://czytanie-i-ogladanie.blogspot.com
http://ognistastrzala.blogspot.com
http://ksiazka-wprowadza-w-swiat-wyobrazni.blogspot.com
http://dzosefinn.blogspot.com

Moje pytania:
1. Ulubiona okładka książkowa.
2. Czy Twój ulubiony autor kiedykolwiek rozczarował Cię jakąś książką?
3. Co sądzisz o ebookach?
4. Najpierw książka, potem film - zgadzasz się? Dlaczego? Jak jest u Ciebie?
5. Gdzie najbardziej lubisz czytać?
6. Zdarza Ci się nie dokończyć książki? Dlaczego?
7. Na bezludną wyspę możesz zabrać ze sobą tylko jedną książkę. Jaki byłby Twój wybór i dlaczego akurat ta?
8. Masz jakiś ulubiony książkowy cytat?
9. Podaj 5 książek, które zamierzasz przeczytać w wakacje.
10. Czy trafiłaś/trafiłeś kiedyś na pozycję, którą wszyscy polecali, a Tobie nie przypadła do gustu? Co to było?
11. Co teraz czytasz?

12 komentarzy:

  1. Zgodzę się z Tobą w kwestii Władców Pierścieni. Mogłabym oglądać całe swoje życie :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam "Władcę pierścieni" :) Też chcę leżeć i czytać w te wakacje! Pozdrawiam ciepło i życzę rajskich i zaczytanych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, z chęcią odpowiem na pytanka :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację :) Postaram się odpowiedzieć na pytania, ale post zapewne ustawię w okolicach 20 lipca, na czas mojej urlopowej nieobecności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. Aga, Twoje pytania mi się podobają, czy mogę je wykorzystać do moich nominacji?

      Usuń
    2. Jeśli tylko masz ochotę. I miłego urlopu!

      Usuń
    3. Podwójne dzięki :)

      Usuń
  5. Bardzo dziękuję za zaproszenie do zabawy. Nazbierały mi się już trzy nominacje, więc będę musiała w końcu się zebrać i odpowiedzieć. :) Życzę Ci, żeby plany wakacyjne w stu procentach wypaliły. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś tu jest ulubieńcem blogerów z tego wynika!

      Usuń
  6. Ja czasem wolę serialowe ekranizacje, ponieważ lubię czasem takie porozwlekane historie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam The 100 i czytałam. Książka została pokazana już w pierwszym odcinku. Cała. A były dwie serie.

      Usuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!