Liebster Blog Award




Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie  obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.
Kolejna nominacja, tym razem od Natalii. Dzięki :)

1. Kiedy zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem (w jakim wieku)? I jaka książka ją zapoczątkowała?
To była trzecia klasa podstawówki. I to był "Harry Potter". Do tej pory mam ogromny sentyment do tej serii.
2. Czy dostrzegasz na swoim blogu jakieś wady (chodzi mi o wady w recenzjach/notkach)? Jeśli tak - starasz się je zmienić?
Na pewno, przecież ciągle się uczę! Martwi mnie np. to, że nie mam stałej formy recenzji. Szablon na pewno ułatwiłby mi pracę, a Wam czytanie. No i przede wszystkim zdarza mi się sporo wpadek. Tak, zdecydowanie. Mam brzydki nawyk pisania recenzji podczas chorób. Potem łapię się za głowę, że napisałam takie głupoty (chodzi np. o szczegóły typu niedokładna data wydania lub inicjały autora). A na dodatek nie sprawdzam swoich recenzji przez co pełno w nich literówek.
3. Masz jakiś swój ulubiony wierszyk/ulubione hasło, które związane jest z czytaniem lub książkami?
Ostatnio czytałam "Aforyzmy i mądrości Tyriona Lannistera" i wtedy trafiłam na coś takiego:

4. Gdybyś miał/miała stworzyć idealną książkę - taką, której ocena w Twoim mniemaniu byłaby najwyższa z możliwych - jakie elementy zawarłabyś/zawarłbyś w niej? Co byłoby dla Ciebie kluczowe?
Na pewno ważne są postacie. Muszą być dobrze zbudowane, nie mogą być "płaskie", muszą coś przeżywać, mieć jakieś emocje. Jestem zwolenniczką dialogów, często zdarza mi się omijać opisy, bo po prostu mnie nudzą, gdy jest ich zbyt wiele. Musi mieć też interesujący tytuł i okładkę - przecież to one najpierw przyciągają wzrok. No i historię, która urzeknie.
5. Jaki gatunek książek czytasz najczęściej?
Książki młodzieżowe. Chyba nadrabiam zaległości z młodości :)
6. Czy okładka książki ma dla Ciebie znaczenie? Czy na jej podstawie potrafisz już wywnioskować coś o fabule pozycji?
Nie potrafię, ale ma dla mnie ogromne znaczenie. Jestem wzrokowcem, często kupuję książki dla samej okładki. Jednak jeśli znam autora, to okładka jest dla mnie nieważna. Oczywiście, nie stawiam jej na pierwszym miejscu, ale czasem ma jakieś znaczenie przy wyborze książki.
7. Masz przyjaciela/przyjaciółkę z którą dzielisz czytelniczą pasję?
Właściwie to sama nie wiem. Studiuję polonistykę i wydaje mi się, że moi znajomi czytają dużo. Moje rodzeństwo zresztą też pochłania książki. Ale brakuje mi kogoś w moim otoczeniu, kto blogowałby na temat książek i mogłabym wymieniać doświadczenia związane z tym tematem.
8. Czy planujesz w przyszłości w jakiś konkretny sposób bardziej rozwijać swojego bloga? Jeśli tak - pod jakim kątem?
Nie, chyba nie. Po prostu będę tu pisać.
9. Jak myślisz - do jakiego bohatera książkowego jesteś podobna/podobny?
Nie wydaje mi się. Może moi znajomi się wypowiedzą?
10. Czy kiedykolwiek zdarzyło się, żeby ekranizacja zachęciła Ciebie do przeczytania książki? Jeżeli tak - podaj przykład.
 "Igrzyska Śmierci", chociaż dalej czekają na półce w kolejce do przeczytania :).


Tym razem nie nominuję nikogo, ale gdyby ktoś chciał chętnie wymyślę pytania.

9 komentarzy:

  1. Ciekawe pytania i odpowiedzi :) Ja także zaczęłam od "Pottera" i także mam do tej serii sentyment :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ojej :O
      1. Używasz zakładek, czy zaginasz rogi?
      2. Wolisz książki papierowe czy e-booki?
      3. Słuchasz audiobooków?
      4. Jaka książka Cię rozczarowała?
      5. Gdybyś mogła spotkać się z dowolnym autorem, kto by to był?
      6. Czytasz polskich twórców?
      7. Jaką książkę pamiętasz z dzieciństwa?
      8. Gdzie najczęściej czytasz?
      9. Czy książka to dobry pomysł na prezent dla drugiej osoby?
      10. Spełniasz swoje marzenia?
      11. Gdybyś miała opisać swój najlepszy dzień w trzech słowach, jak by one brzmiały?

      Usuń
  3. Też mam sentyment do "Harry'ego". Ilu ludzi ta seria przyciągnęła do czytelnictwa... Ech, można sprawdzać i sprawdzać, a literówki i tak się znajdą ;/ Mnie nie przeszkadza, że nie masz stałej formy recenzji. Dzięki temu jest bardziej blogowo niż szkolnie, a recenzje nie są nudne. Ja mam szczęście - mam koleżanką z klasy, która ma bloga z recenzjami, więc zawsze mam z kim o tym porozmawiać ;)
    Świetny cytat :d

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne odpowiedzi. :) Również uwielbiam Harrego - w dzieciństwie miałam nawyk czytania wielokrotnie tej samej książki i II część HP załapała się z pięć razy. ;)

    A skoro brakuje Ci kogoś, z kim mogłabyś pogadać o blogowaniu, napisz do mnie. :)
    misha@autograf.pl - chętnie z Tobą pogadam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Haha. Ja też nigdy nie sprawdzam swoich recenzji. ;p

    OdpowiedzUsuń

Daj znać, co sądzisz o wpisie!